Wednesday, September 16, 2009

Sungguh Kecewa!!

Isu aku ke PERTH sudah hangat-hangat panas tahi ayam tersebar di fakulti..Samada dibahagian petadbiran, antara kaum2 lecturer and pelajar2 lain..aku pun tidak tahu berita ni macam maner boleh tersebar dengan jayanya sekali..hehe..ini perkara biasa..malahan kucing aku beranak pun ruih sekampung...

Tapi memang tak dinafikan aku telah proposed pasal Internship ni utk ke AUSSIE..sebelum 2 aku telah membaca satu kenyataan dari pihak UiTM yang menyatakan students buleh buat praktikal di luar negara...ini kerana UiTM mempunyai dana khas untuk pelajar2 mereka melakukan praktikal training diluar negara. Peluang ini aku tak lepaskan..

Beratus2 tempat aku apply, hanya satu organisasi menyatakan beliau menerima placement untuk praktikal. "The Centre of Cerebral Palsy" (TCCP)..hmm..inilah nama organisasi. Namun, nak dijadikan cerita..rezeki tak der...(2days/week) inilah kenyataan..Waktu bekerja yang dberikan hanyalah 2 hari sahaja dlm satu minggu..

Perkara ni telah dibincang oleh pihak atasan faculty...dan secara automatiknya..faculty tidak membenarkan aku ke sana...kekecewaan amat terasa oleh semua pihak..terutamanya aku dan supervisor aku..pihak faculty pun sama2 merasa kekecewaan ini..ini kerana..jika aku dapat peluang kesana..ia merupakan wakil FAKULTI SAINS SUKAN yang pertama melaksanakan latihan praktikal di Luar negara..Inilah pepatah berkata "Kita telah berusaha sedaya upaya, namun jika DIA tidak mengizinkan, kita harus menerima dengan hati yang terbuka".

Namun, putus asa tidak akan terpahat dalam hati aku ni..aku akan terus cekal menuju kehadapan demi menaikkan nama FAKULTI SAINS SUKAN & REKREASI dengan peluang2 lain yang akan muncul di masa akan datang..insyallah..amin

No comments: